Siirry suoraan sisältöön
Asiakkaiden luottamus ansaitaan ylivoimaisen hyvällä asiakaspalvelulla

 

Finnoksen liiketoimintamalliin on yrityksen perustamisesta saakka kuulunut poikkeuksellisen laadukas asiakaspalvelu”, kertoo Finnoksen asiakaskokemuksesta vastaava johtaja CXO Jani Alatalo. Tämä tarkoittaa, että Finnoksen tuotteen ostettuaan asiakasta ei jätetä yksin, vaan käyttäjätuella ja konsultaatiolla varmistetaan, että tuotteet palvelevat asiakasta parhaalla mahdollisella tavalla.

Käyttäjätuki varmistaa laitteiden toimivuuden

Finnoksen käyttäjätuki tarjoaa apua kaikkeen, mikä liittyy laitteen käyttöön ja toimintaan. Yksinkertaisimmillaan se on apua laitteiden peruskäyttöön, ongelmatilanteisiin ja huoltoon. Jos laite hajoaa tai pysähtyy, jokainen tunti tarkoittaa asiakkaalle merkittäviä tuotantotappiota. Tämän vuoksi Finnoksella on varmistettu, että asiakas saa apua ongelmaansa välittömästi, päivästä ja vuorokaudenajasta riippumatta ja asiakkaan omalla äidinkielellä.

Help Desk palvelee ympäri vuorokauden

Käyttäjätuesta vastaa Finnoksen Help Desk -osasto, jossa tehdään päivystystyötä kolmessa vuorossa. Useimmiten ongelmat ratkaistaan suoraan Help Deskissä, mutta jos kyseessä on spesifimpi ongelma, valjastetaan mukaan Finnoksen asiantuntija, jolla on tarvittavaa erityisosaamista esimerkiksi ohjelmistoista, automaatiosta, sähköstä tai mekaniikasta. Osa Finnoksen palvelukonseptia on tiivis kommunikointi asiakkaan kanssa. Ongelmatilanteissa asiakas pidetään koko ajan informoituna toimenpiteistä.

Sparrausta ja konsultaatiota laitteiden optimaaliseen käyttöön

Akuuttien ongelmien ratkomisen lisäksi Finnos tarjoaa myös sparrausta ja konsultaatiota asiakkailleen. “Haluamme, että asiakkaamme osaavat käyttää laitteitamme optimaalisella tavalla ja saavat niistä täyden hyödyn. Siksi myös konsultoimme ja sparraamme asiakkaitamme. Asiakas saattaa esimerkiksi kertoa, että haluaisi ensi viikolla tehdä laitteellamme tietyn asian ja sitten yhdessä asiantuntijoidemme kanssa ideoidaan ja selvitetään, mitä eri vaihtoehtoja asian ratkaisemiseksi on”, Alatalo kertoo.

Erinomainen asiakaspalvelu saa asiakkailta kiitosta

Finnoksen asiakkaat arvostavat erinomaisena pitämäänsä palvelua. “Olemme saaneet tuotantolaitoksista kiitosta siitä, että palvelumme on käytettävissä kellon ympäri”, Alatalo sanoo. Erinomaisesta palvelun laadusta kielii myös Finnoksen asiakastyytyväisyyskyselyn tulos. Kysely teetettiin 70 asiakasyritykselle, joista kustakin vastasi 3-5 viisi henkilöä tällaiseen kyselyyn.

“Aivan paras”-vastauksen antoi hämmästyttävät 97%. Tiedetään: kuulostaa diktatuurin kyselytulokselta, mutta koska lahjontaa eikä kiristämistä harjoitettu, ainoa mahdollinen selitys on, että Finnoksen palvelua aidosti arvostetaan.

Laadukas palvelu tuottaa pitkäaikaisia asiakassuhteita

Laadukas palvelu on auttanut Finnosta luomaan pitkäaikaisia asiakassuhteita. “Hyvin monet asiakkaat, jotka ovat ostaneet meiltä yhden tuotteen, ovat päätyneet ostamaan muitakin tuotteitamme huomattuaan, kuinka hyvin homma meidän kanssa toimii”, Alatalo kertoo. “Hyvän palvelun tarjoaminen on meidän DNA:ssamme ja haluamme kehittyä siinä edelleen. Vaikka saamamme palaute on hyvin positiivista, pyrimme jatkuvasti kehittämään toimintaamme. Kaikkien teknisten laitteiden kanssa tulee joskus ongelmia. Toimittajan laatu mittaroidaan siinä, kuinka nopeasti laite on uudelleen käytettävissä. Meillä on syytä uskoa, että poikkeuksellisen asiakaspalvelumme ansiosta olemme tässä parhaita”, Alatalo toteaa.

 

Lue lisää artikkeleita

Ylös