hoppa till innehåll
Få kundens förtroende genom förstklassig kundsupport

 

"Exceptionell kundservice har varit en integrerad del av Finnos affärsmodell sedan företagets start", säger CXO Jani Alatalo, som är ansvarig för kundupplevelsen på Finnos. Detta innebär att kunden inte lämnas ensam efter att ha köpt en Finnos-produkt; istället ges användarstöd och konsultation för att säkerställa att produkterna hjälper kunden på bästa möjliga sätt.

Kundsupport säkerställer skannerfunktionalitet

Finnos support erbjuder hjälp med allt som rör användning och drift av skannern. Som enklast innebär detta att du får hjälp med grundläggande enhetsanvändning, felsökning och underhåll. Om en scanner går sönder eller stannar räknas varje timme som betydande produktionsförluster för kunden. Det är därför Finnos erbjuder sina kunder omedelbar hjälp med sina problem, oavsett tid på dygnet och på kundens modersmål.

Support dygnet runt

Finnos Helpdesk ansvarar för användarsupporten och arbetar i treskift för att tillhandahålla 24/7 service. De flesta problem löses direkt av Helpdesk, men om problemet är mer specifikt anlitas en Finnos-expert med nödvändig expertis inom mjukvara, automation, el eller mekanik. En viktig del av Finnos servicekoncept är nära kommunikation med kunden. Vid eventuella problem hålls kunden kontinuerligt informerad om alla pågående åtgärder.

Diskussion och konsultation för optimal användning

Förutom att lösa akuta problem erbjuder Finnos även diskussion och rådgivning till sina kunder. "Vi vill att våra kunder ska veta hur de ska använda våra system optimalt och få ut det mesta av dem. Därför rådgör och diskuterar vi också med våra kunder. En kund kan till exempel säga att de vill använda systemet för en specifik uppgift nästa vecka, och sedan tillsammans med våra experter, brainstorma och utforska olika alternativ för att uppnå detta", förklarar Alatalo.

Utmärkt kundservice får beröm

Finnos kunder värdesätter den utmärkta service de får. "Vi har fått beröm från produktionsanläggningar för att ha vår service tillgänglig dygnet runt", säger Alatalo. Kvaliteten på denna tjänst återspeglas också i resultaten av Finnos kundnöjdhetsundersökning. Undersökningen genomfördes bland 70 kundföretag, med 3-5 personer från varje företag som deltog i denna typ av undersökning.

Hela häpnadsväckande 97 % av de tillfrågade gav tjänsten betyget "Absolut bäst." Det kan låta som ett undersökningsresultat från en diktatur, men eftersom det inte var några mutor eller utpressning inblandade är den enda möjliga förklaringen att Finnos service verkligen uppskattas.

Kvalitetsservice leder till långsiktiga kundrelationer

Service av högsta kvalitet har hjälpt Finnos att bygga långsiktiga kundrelationer. "Många kunder som har köpt en skanner av oss blir en återjkommande kund efter att ha insett hur bra saker och ting fungerar med oss", säger Alatalo. "Att tillhandahålla bra service ligger i vårt DNA, och vi strävar efter att fortsätta att förbättra den. Även om feedbacken vi får är mycket positiv, är vi engagerade i att kontinuerligt utveckla vår verksamhet. Teknisk utrustning kommer ibland att ha problem, och kvaliteten på en leverantör är mätt på hur snabbt systemet är tillbaka i användning. Vi har anledning att tro att vi, tack vare vår exceptionella kundservice, är bäst i detta avseende", avslutar Alatalo.

 

Upp